ODITE
Intel·ligència Artificial a la Microeducació: Transformant l’Aula del Futur
Autors: Juanmi Muñoz, Neus Lorenzo, Xavier Suñé. Resum En un món cada cop més digitalitzat, la Intel·ligència Artificial (IA) ha emergit com una força transformadora en diversos àmbits. En el context educatiu, la IA està revolucionant la manera en què ensenyem i...
Intel·ligència Artificial a la Microeducació: Transformant l’Aula del Futur
Autors: Juanmi Muñoz, Neus Lorenzo, Xavier Suñé. Resum En un món cada cop més digitalitzat, la Intel·ligència Artificial (IA) ha emergit com una força transformadora en diversos àmbits. En el context educatiu, la IA està revolucionant la manera en què ensenyem i...
Ciutat Sostenible amb Minecraft
Imatge ciutat sostenible Minecraft generada per IA
Eines Google per enriquir l’aprenentatge
El passat 17 de febrer va tenir lloc en el marc d’AumentaME EDU 2024, el punt de trobada anual on docents, grups de recerca, professionals i estudiants intercanvien idees, experiències, projectes, i novetats en l’àmbit de la Tecnologia Educativa, el taller dirigit per...
L’ODITE presenta el llibre: “Intel·ligència Artificial a la Microeducació: Transformant l’Aula del Futur”
En un món cada vegada més digitalitzat, la Intel·ligència Artificial (IA) ha emergit com una força transformadora en diversos àmbits. En el context educatiu, la IA està revolucionant la forma en què ensenyem i aprenem. Aquest llibre, “Intel·ligència Artificial a la Microeducació: Transformant l’Aula del Futur”, s’endinsa en la intersecció entre la tecnologia i la pedagogia, i explora com la IA està remodelant l’experiència diària a les aules. Aquest resum inicial ha estat elaborada íntegrament per COPILOT en resposta a les instruccions (PROMPT, Febrer 2024) de l’equip editor.
Utilització de la IA com a ajuda a la fase d’anàlisi en la creació de programes informàtics.
Al curs online ‘Construïm una app amb AppInventor’ plantegem la realització d’una aplicació que doni resposta a un problema social global o local. Aquest curs es basa en les experiències desenvolupades als projectes Technovation Girls for a Change i mSchools App Education. Les primeres proves d’utilització de la IA com a ajuda a la programació es van fer amb el programa ChatGPT.
La Realitat Virtual i Agumentada a la jornada de portes obertes de l’institut mostrant el projecte de “Cultural Merge Cubes”
Autora L’Ester Magrinyà i Clos és llicenciada en Filologia Anglesa, amb màster en Lingüística aplicada i adquisició de llengües de la Universitat de Barcelona. Actualment treballa com a docent d’anglès a l’Institut públic Vilatzara a Vilassar de Mar (Barcelona) i...
PROMPT: ”Quan sigui menor vull ser intel.ligent” Un projecte de ciutadania digital i Big Data a Educació Secundària.
Autora Carmen Navarro Ramírez. X: @carmennavarro1 Paraules clau: ODS4, Big Data en Projectes STEAM , Ciutadania digital Amb la irrupció massiva de la IA a tots els estaments de la societat es fa més necessari que mai el desenvolupament d'experiències educatives que...
La T de STEAM a l’Educació Infantil
Autora: Verònica Sánchez Sánchez. Mestra d'Educació Infantil. ITED. Segell de Bona Pràctica TIC Educarex. Guanyadora de la 5a edició del concurs Internet posa l'Educació "pels núvols" de l'INTEF. Bronze als premis Espiral 2023 a la categoria de Tecnologia. 2n premi...
“Aliança STEAM: Dones en peu de ciència”. Una gamificació de centre
Autora Elena Gozálvez Landete. @elnidodepippi Mestra d´Educació Infantil, secretària del CEIP José Lloret Talens, Almansa, (Albacete) i responsable del Pla d´Igualtat i Convivència del centre. Combina el seu treball amb els més petits amb les ponències i la formació a...