Miquel Àngel Fuentes Arjona

Professor d’anglès a un centre públic d’educació secundària i FP. També ha exercit com a formador en competència digital docent a diversos cursos del Departament d’Educació de Catalunya. En els darrers cursos, ha estat implicat en la creació de materials educatius i en les formacions del projecte Intel·ligència artificial en educació de XTEC.

La irrupció de la intel·ligència artificial (IA) a l’àmbit educatiu planteja noves oportunitats, però també desafiaments ètics, legals i pedagògics.
Aquest article aborda alguns aspectes bàsics que els claustres han de considerar en introduir la IA als centres educatius.
El text també suggereix estratègies perquè l’alumnat adopti un ús responsable de la IA, evolucionant des d’una orientació directa per part del docent fins a l’ús més autònom. Així mateix, s’aborden problemàtiques com el compliment de les condicions d’ús, especialment pel que fa a l’edat mínima per a ús i protecció de dades. També es remarca que és possible educar sobre IA sense fer-la servir directament, mitjançant debats, anàlisis crítiques de notícies i simulacions que fomentin una ciutadania digital conscient.
Finalment, s‟analitza el paper del claustre en el debat sobre la IA, i se subratlla la importància de la formació docent, la transparència amb les famílies i la comunitat educativa, i la necessitat d‟actualitzar les normatives internes dels centres. En aquest context, la IA es pot convertir en un recurs transformador sempre que s’integri de manera conscient, col·laborativa i regulada.

Feu clic al botó per descarregar el llibre ” Intel·ligències connectades: com la IA està redefinint l’Aprenentatge Personalitzat”

Shares
Share This