Autor:

Salvador Cervera. Doctor en Ciències Ambientals. Professor de tecnologia des del 2009, ha treballat a diferents instituts de Catalunya. Des del 2011 és professor de tecnologia i coordinador TAC a l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia de Sant Joan Despí. Compta amb una àmplia experiència com a formador en activitats de formació docent de l’àmbit digital. Ha realitzat la tasca de mentor digital col·laborador durant diversos anys dins del Pla dEducació Digital de Catalunya finançat pels fons Next Generation.
Resum: Aquest article examina el paper transformador de la Intel·ligència Artificial a l’ensenyament de la programació a través de l’IDE d’Arduino per a estudiants de 4t d’ESO, prenent com a cas pràctic el desenvolupament d’un projecte d’altaveus amb visualització LED. S’analitza com les eines d’IA faciliten la personalització de l’aprenentatge a les diferents etapes del procés de desenvolupament, des de la conceptualització fins a la depuració del codi.
L‟estudi destaca la capacitat d‟aquests sistemes per adaptar el contingut educatiu a les necessitats individuals, proporcionar assistència en temps real i fomentar el desenvolupament de competències tècniques especfiques, contribuint significativament a la millora de l‟experiència educativa i la comprensió profunda dels conceptes de programació